Tipy a triky

Nejčastější chyby při tvorbě loga

Nejčastější chyby při tvorbě loga
|
4
min čtení

Logo je základním prvkem identity značky společnosti. Je tváří společnosti a často je tím prvním, co potenciální zákazníci uvidí. Dobře navržené logo může pomoci vytvořit silnou identitu značky a udělat na zákazníky trvalý dojem. Vytvoření loga však není snadný úkol a mnoho společností se dopouští běžných chyb, které mohou negativně ovlivnit jejich značku. V tomto článku se budeme zabývat nejčastějšími chybami, kterých se firmy při tvorbě loga dopouštějí.

1. Nepochopení značky:

Jednou z největších chyb, kterých se společnosti při tvorbě loga dopouštějí, je nepochopení své značky. Logo by mělo reprezentovat hodnoty, poslání a osobnost společnosti. Před vytvořením loga je nezbytné mít jasnou představu o značce. To znamená porozumět cílové skupině, cílům společnosti a sdělení, které chce společnost předat.‍


2. Příliš složité:

Další častou chybou je vytvoření příliš složitého loga. Logo by mělo být jednoduché a snadno rozpoznatelné. Mělo by být snadno čitelné a snadno zapamatovatelné. Složité logo se špatně čte a může být pro zákazníky matoucí. Je nutné zachovat čistý a jednoduchý design.‍


3. Kopírování ostatních:

Kopírování jiných log je velkou chybou, které se dopouští mnoho společností. Logo by mělo být jedinečné a originální. Kopírování jiného loga může vést k záměně a může poškodit pověst společnosti. Dobré logo by mělo být výrazné a zapamatovatelné a mělo by se odlišovat od konkurence.

4. Používání příliš mnoha barev:

Používání příliš mnoha barev v logu může být ohromující a může ztížit jeho čitelnost. Je důležité používat v logu omezený počet barev, ideálně ne více než tři. Díky tomu bude logo snadno čitelné a snadno zapamatovatelné.‍

5. Příliš módní:

Trendy přicházejí a odcházejí a může být lákavé vytvořit logo, které je módní. To však může být chyba, protože trendy mohou rychle zastarat. Logo by mělo být nadčasové a mělo by obstát ve zkoušce časem. Je důležité vytvořit logo, které bude relevantní i v příštích letech.‍

6. Nezohlednění škálovatelnosti:

Další častou chybou je nezohlednění škálovatelnosti. Logo by mělo být možné zvětšit nebo zmenšit, aniž by ztratilo svou čitelnost. To znamená, že by mělo být čitelné v malých velikostech, například na vizitkách, i ve větších velikostech, například na billboardech.

Vytvoření loga je důležitý úkol, který by se neměl brát na lehkou váhu. Je nezbytné porozumět značce, zachovat jednoduchý design, být originální, používat omezený počet barev, vyhnout se trendům a zvážit škálovatelnost. Vyvarujte se těchto častých chyb, kontaktujte nás a my vám zašleme nezávaznou nabídku na výjimečné logo.

Seznamte se s autorem

Martin

Martin, grafický designér ve společnosti INTEGRAFU, je kreativní profesionál se svérázným smyslem pro humor. Cení si jasných a podrobných zadání designu, ke své práci přistupuje s hravým přístupem a žertem varuje před tím, abyste ho zatahovali do debat o fontech.

šipka INTEGRAFU